úterý 11. října 2016

Pavlova dort

Zbylo vám plno bílků, nebo máte chuť na nějaký lehčí dezert? Mám tu pro vás recept na Pavlovu. Dort, který vypadá jako obrovská sněhová pusinka politá šlehačkou a obložená ovocem.


Mmm, tak tuhle dobrotu jsem dělala asi 4x v životě, z toho jsem ji ochutnala až právě na ten 4. pokus (měla jsem narozeniny), protože v ostatních případech zmizel dřív, než jsem stihla jen líznout. :(

Je to jeden z mých nejoblíbenějších dezertů, takže bych se o něj s vámi moc ráda podělila. :)

Co je potřeba?
  • 150ml bílků (cca 4 vejce)
  • Špetka soli
  • 220g třtinového cukru
  • 2 lžíce kukuřičného škrobu
  • 2 lžičky bílého vinného octa
K dokončení
  • 250ml smetany ke šlehání
  • libovolné ovoce (jahody, borůvky, banán, kiwi - všechno mám odzkoušeno)

Postup
Předehřejeme troubu na 150°C. Odměříme si do mísy bílky a společně se špetkou soli je šleháme, dokud se nám netvoří po vytažení metliček pevné špičky. Potom postupně přisypáváme cukr, který důkladně zašleháváme, aby byl sníh pevný, lesklý a bez velkých bublin. Přidáme ocet a škrob a zlehka prošleháme.

Potáhneme plech pečícím papírem a nalijeme na něj směs, kterou vytvarujeme do kruhu o průměru 18cm. Ztlumíme troubu na 120°C a vložíme do ní plech se směsí.

Po 80 minutách troubu vypneme a necháme v ní Pavlovu úplně vychladnout. Smetanu ušleháme do pevna a natřeme ji na Pavlovu. Na smetanu naskládáme libovolné ovoce a případně můžeme ještě posypat moučkovým cukrem (já to nedělám, už takhle mi přijde dezert dost sladký).

Při krájení na dílky se nelekejte, že se dort bude drobit, je to normální. Ihned podávejte a nezapomeňte si kousek schovat i pro sebe! :)

Dobrou chuť :)

Žádné komentáře:

Okomentovat