pátek 19. srpna 2016

Hledání Aljašky

Autor: John Green
Název: Hledání Aljašky
Originální název: Looking for Alaska
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Veronika Volhajnová
Rok vydání: 2013 (orig. 2005)
Vazba: vázaná
Počet stran: 256
Žánr: společenský román
Mé hodnocení: 5/5



Anotace

Románový debut dnes už známého Johna Greena je strhujícím vyprávěním o dospívání a hledání sama sebe. Šestnáctiletý Miles, posedlý sbíráním posledních slov významných osobností a touhou hledat „velké Možná“, je spíše outsiderem mezi svými vrstevníky. Jeho život získá zcela novou podobu, když přejde na internátní školu Culver Creek. Zde se rychle spřátelí se svérázným spolubydlícím a okouzlující, naprosto nepředvídatelnou Aljaškou Youngovou. Okamžitě je vtažen do světa, kde se porušují školní pravidla, pořádají různé večírky i provokace. Miles ožívá v dennodenním kontaktu s novými kamarády a stále víc miluje fascinující Aljašku. A tak vývoj směřuje k okamžiku, kdy se všechno nečekaně navždy změní... Živý, naléhavý a nekonečně dojemný příběh. Americkou knihovnickou asociací byl zařazen mezi deset nejlepších knih pro dospívající.


* * *

Obecně

Po přečtení u nás první přeložené knihy Johna Greena, Hvězdy nám nepřály, jsem si řekla, že musím zkusit i jeho další knihy. Moje další zastávka bylo Hledání Aljašky a při čtení se ve mně mísilo hned několik druhů emocí. Kniha začíná celkem nevinně a postupně se propracovává přes příběh kde se nic moc neděje ke stupňujícímu se napětí a končí naprosto nečekaně.


Hlavní postava

Hlavních postav je v knize více, avšak na začátku se seznamujeme s Milesem, 16 letým klukem posedlým sbíráním posledních slov slavných osobností, který se vydává hledat velké Možná na internátní školu Culver Creek. Tam potká Plukovníka, svého spolubydlícího, od kterého získává přezdívku Váleček. Plukovník ho seznámí s okouzlující Aljaškou Youngovou, do které se Miles zamiluje. Se svými novými přáteli poznává tajemství alkoholu a cigaret, seznamuje se s Larou, jež se stává jeho první dívkou. 
Mně, jako později u všech hlavních postav Greenových románů, byl Miles silně nesympatický. Nevím jestli to byla jeho věčná sebelítost, nebo mi možná připomínal mě (?). 


Děj

Nevím moc jak napsat tuto recenzi aniž bych vynesla na povrch nějaký spoiler, ale jak jsem psala výše, dějem se dostanete přes několik fází emocí.

Závěrem

Nebyla jsem tolik dojatá jako po Hvězdách, ale dojatá jsem byla. Jen jsem se nemohla přenést přes hlavní postavu, ale to už byl můj problém. :D Rozhodně doporučuji všem a citlivějším povahám, jako jsem já, doporučuji kapesníčky :)

Hodnocení


Četli jste knihu? Chystáte se číst? Dejte vědět do komentářů :)

Žádné komentáře:

Okomentovat